Scrambled channel

Ik krijg de melding scrambled channel of gecodeerd kanaal in beeld, wat is dit?

Uw ontvanger leest dan de smartcard van Canal Digitaal niet goed. Dit kan er aan de hand zijn:

  • De kaart zit er niet op de juiste manier in, probeer het op een andere manier, raadpleeg uw handleiding of bel ons even
  • De smartcard is niet geactiveerd (als deze meer dan 4 weken niet gebruikt wordt wordt deze gedeactiveerd, u kunt deze dan eenvoudig weer activeren via de site van Canal Digitaal: heractiveren smartcard. Belangrijk is daarna af te stemmen op NPO1 HD of SBS6 HD (heeft u een Cam 701 module dan op het info kanaal 14)
  • Mogelijk is uw smartcard defect
  • Mogelijk is uw kaartlezer in de ontvanger defect of verkeerd ingesteld
  • Mogelijk is uw CI module defect

Mocht het heractiveren van het kaartje niet werken dan kunt u het beste even met uw ontvanger, kaart en indien van toepassing uw module bij ons langs komen.

Heeft u nog vragen? Neem gerust hier contact met ons op.